HOMESTIRIREVIEWPREVIEWEDITORIALTOPURICONCURSURIJocuriPCPS3PS2PSPPSVitaXBoxWiiDSConsoleSonyMicrosoftNintendoGaming GearTastaturaMouseGamePadCastiCapturaTuningMultimediaSoundtrackVideoScreenshotSoftwareMultimediaAnti-VirusFUNNY
⇐    ⇒

dota vs lol

Conform analizei efectuate de catre DFC Intelligence (PC Game Meter Service), in primul sfert al acestui an, DOTA 2 a depasit League of Legends la categoria celui mai accesat joc.

Aceste rezultate sunt valabile doar pentru Europa de Vest, iar in acest moment cele doua titluri mentionate anterior se claseaza pe primele doua locuri din topul celor mai accesate jocuri, fiind urmate la o diferenta destul de mare, pe locul 3, de World of Warcraft. Tot in acest top se afla si Diablo 3, Guild Wars 2, Battlefield 3, Minecraft, World of Tanks si seria Counter Strike.

Ne intrebam acum ce elemente au determinat jucatorii sa aleaga DOTA 2 in detrimentul League of Legends ?

 



Comentarii pe site

7 Raspunsuri pana acum.

  1. Poetul says:

    Simplu, credeau ca pe dota sunt mai putini nabi, dar gresit si acolo e full :))

  2. Cristi Vesa says:

    Apropo de asta … mi se pare mie sau este un val masiv de idioti in LoL ?

    Ma refer la faptul ca sunt mai multi leaveri, rage-quit-eri si troli. Eram obisnuit cu ideea ca la un moment dat ma voi lovi de ei, dar acum, fara exagerare, in fiecare meci am parte de cel putin 4 jucatori de genul asta, fie ca sunt din echipa mea fie ca sunt la adversari.

    Ca sa nu mai spun de jucatori carora personal le-am dat Punish in Tribunal si ar fi meritat permaban … dar cu toate astea inca ii mai vad prin joc (dandu-le search dupa nickname si vizualizand istoricul meciurilor).

    Daca cei de la Riot nu se vor concentra putin mai mult pe partea de comunitate, League of Legends-ul o s-o ia la vale urat de tot …

  3. Alin says:

    Stati linistiti, apare Total War Arena <3 . Presupun ca iubitorii de MOBA/RTS vor juca jocul din prima zi si va ajunge la acelasi nivel ca Dota 2/LoL.

  4. @ Cristi :

    Salut Cristi,
    Ca de obicei, o placere sa citesc continutul de pe site-ul goty.ro.
    Ca sa iti raspund intrebarii tale, zic eu retorice, iti voi enunta punctual motivele din spatele acestei surclasari.

    1. Grafica : La nivel grafic, avem spre comparatie un engine grafic impresionant, contra unui engine grafic foarte rudimentar (multi s-ar uita la LoL si ar zice ca e un joc retro din mid 90’s).

    2. Continut. Cam tot ce vezi in natura de gameplay la LoL, pare un copycat dupa modurile de fun din DotA1. Ceva mult prea similar sistemului de bati neutralii si iei un buff exista in DotA1. Coincidenta? Don’t think so.

    3. Mecanica si Gameplay : Din perspectiva unui jucator foarte vechi de DotA care a fost suficient de open minded sa incerce macar LoL, tot ce iti pot spune e ca LoL e un joc mult prea usor.
    In dota daca intri in joc pentru prima data, indiferent cat de noobi sunt adversarii, e imposibil sa nu faci 0-20 in 15 minute or less. :)) La LoL, eu intru in joc pentru prima data, imi iau un erou la nimereala, fara a avea vreun habar daca e carry, support sau ce rol are de fapt, respectiv ce iteme se fac. Imi amintesc ca aducea un pic cu Queen of Pain. La primul contact cu jocul am scos 18-1 scor. Repet, e imposibil sa joci prima data si sa rupi tot. Jocul e prea usor.
    Mai mult de atat, diferenta de skill intre jucatori si diferenta intr-un meci e farmul. Cand tu nu poti da DENY la creepi, pe un lane, diferenta la farm e minima indiferent de skillul jucatorilor. Iarasi :Jocul e prea usor.

    Concluzionand, eu personal consider ca LoL e un joc recomandat celor care nu sunt suficient de buni sa joace DotA.
    E ca si cum te-ai apuca de Red Alert pentru ca nu esti suficient de bun sa joci Starcraft 2. 🙂

    LoL a castigat notorietate nu pentru ca e un joc bun ci pentru ca s-au investit enorm de multi bani pe competitii pentru el. Cand vine Riot si da gologani seriosi la concurs de pro, gologani seriosi la concurs de midskilled si gologani la concurs de amatori (toate 3 premiile cu sume mai mari decat cele date la Dreamhack).
    Pai cum sa nu joace mai prostimea cand se duce tot noobu si concureaza pentru 2-3 mii de euro?
    DotA2 a castigat popularitate prin calitatea jocului si inevitabilul doar ce s-a intamplat. A surclasat League of Legends.
    LoL o sa dispara in curand cum a disparut si Heroes of Newerth, pe care personal il consider net superior LoL.

    DotA is DotA, enough said. 😀

  5. Cristi Vesa says:

    Din pacate dupa 3 ani de DotA ma cam saturasem, iar in acel moment de cumpana aveam de ales intre LoL si HoN. HoN-ul mi s-a parut mult prea intunecat ca si grafica, respectiv foarte obositor vizual. Alegand LoL si avand experienta din DotA, mi s-a parut intr-adevar foarte usor si am progresat destul de rapid. Dar fiind obisnuit deja cu LoL-ul si primul DotA, poate ca am avut asteptari mult prea mari in momentul in care am accesat pentru prima data DotA 2…si de aceea am ramas profund dezamagit. Vorbesc din punctul de vedere al graficii (la care ma asteptam sa arate mult mai bine decat in LoL si HoN), dar in principal imi doream ceva inovativ in calitate de gameplay, mecanica, diversitate in universul MOBA. Iar aici pot sa dau ca si exemplu de inovatie … SMITE-ul.

  6. Cristi, ai si tu un punct de vedere interesant dar… depinde de ce standarde ai.

    Pentru mine dota1 a fost un etalon si drept urmare l-am jucat de la nastere pana la moarte, ani de zile.
    Hon am jucat si mi-a placut ca joc. E bun, dar nu e grozav.
    LoL l-am incercat si nu mi-a placut. Nu stiu, poate am eu standardele prea sus.
    DotA2 s-a ridicat la nivelul asteptarilor, dar nu de la inceput cand dadeai de un bug la fiecare 3 secunde ci mai tarziu cand mergeau mai toate chestiile de gameplay.

    Uite, de exemplu Counter Strike si genul FPS in general cu ramurile lui.

    La inceputurile genului FPS (ma refer la inceputurile graficii 3D), a fost Quake II. Un joc incredibil de captivant. Acest joc era considerat un etalon intr-o perioada in care eram cam singurul joc 3d. Mai tarziu, a aparut Unreal Tournament care abia in Unreal Tournament II a reusit sa impresioneze, ducand grafica la un nou nivel (acela care iti permitea sa vezi detalii cum ar fi culoarea ochilor si “firul ierbii”, lucru nemaintalnit pana la acel moment). Din acel moment, au mai aparut cateva titluri Unreal Tournament, unul mai bun ca altul. 🙂

    La un moment dat in acest timeline, in universul Half-Life care daduse nastere ramurei Sci-Fi a genului FPS, a intrat si Counter Strike, un Strategy FPS, if you ask me. Mai tarziu a aparut CS: Condition Zero, CS:Source, CS: GO si recent, ShootMania Storm.

    Am facut paranteza cu privire la FPS-uri pentru a sublinia un anumit aspect. Toate jocurile care ajung etaloane in genul lor, traiesc cel mai mult pe partea de player base.
    In cazul genului FPS, fiecare dintre titlurile amintite mai sus a fost inovator, a adus un element de noutate fie la nivelul graficii, gameplayului etc.

    LoL nu a adus nimic nou, a adus un gameplay identic cu o versiune mai veche a lui DotA (versiunea mai veche fiind un mod de joc din DotA1), un engine grafic inferior si mult prea fantasy pentru gustul meu cel putin. Practic, nu a adus nimic nou.
    E ca si cum ar lansa Apple un nou telefon ale carui specificatii sunt mai slabe decat penultima versiune de Samsung.
    Cred ca mi-ai inteles tu punctul de vedere.

  7. cristigrenred says:

    Ba pentru mine dota2 este cel mai tare moba (dota 1 fiind primul moba din lume)lol-ul si el are avantaje fiind foarte bine optimizat si alte chesti. Dupa grafici si modul de joc,eroi,iteme,monstri,si alte aspecte dota 2 va surclasa lol-ul rapid.

Comenteaza